Produkty: Wrong parameters. GET/POST var 'tt_products[product]' is missing or no item with uid = 62 found on allowed pages (43) .


ORECHY A SEMENÁ
vás tiež „nadopujú" dobrou náladou a uvoľnia napäté nervy. Vďaka obsahu rôznych minerálov a vitamínov, najmä vitamínov skupiny B, sú totiž prirodzenými „antidepresívami".

ARAŠIDY
podporujú tvorbu testosterónu, rast svalov a spaľovanie tukov. Obsahujú veľmi kvalitné bielkoviny, esenciálne mastné kyseliny, vitamíny B6, B9, vitamín E a horčík.

KEŠU ORECHY
sú bohatým zdrojom železa, vhodné pri chudokrvnosti. Obsahujú veľa zinku, medi, mangánu, fosforu, horčíka, vitamínu B a kyseliny listovej. Pomáhajú aj nášmu tráviacemu systému, nakoľko vláknina v nich obsiahnutá pôsobí proti zápche a semienka, ktoré pri pravidelnej konzumácii dokážu v tomto smere skutočne pomôcť.

BRUSNICE
chránia pred infekciou močových ciest, sú výdatným zdrojom vitamínu C a silným prírodným antibiotikom. Obsahujú tiež látky, ktoré bránia usadzovaniu baktérií na slizniciach, vďaka čomu sa stali významnou súčasťou prevencie viacerých ochorení. Pomáhajú z tela vyplavovať choroboplodné baktérie, pomáhajú pri hnačkách a pôsobia močopudne. Boli súčasťou kuchyne aj ľudového liečiteľstva už od starovekého Grécka.

PISTÁCIE – Výživová hodnota pistácií je vysoká! Z vitamínov za zmienku rozhodne stojí podiel vitamínu E v týchto malých orieškoch. Vitamín E ako silný antioxidant bojuje proti pôsobeniu škodlivých voľných radikálov, ktoré narúšajú tkanivá, a tým pomáha predchádzať vzniku degeneratívnych ochorení srdca a nádorových ochorení. Obsah vlákniny v pistáciách zas znižuje riziko vzniku rakoviny hrubého čreva a zvyšuje účinnosť zdravého chudnutia. Preukázalo sa že pri pravidelnej konzumácii pistácii dochádza k zníženiu LDL (zlý cholesterol) a rovnako k zníženiu celkovej úrovne hladiny cholesterolu, čo znamená že sa znižuje riziko infarktu. Taktiež obsahujú tiamín, vitamín B6, meď, železo, draslík, fosfor a horčík.

MANDLE sú prírodným zdrojom výživy a vhodnou náhradou za sladkosti a ťažké jedlá (sú tiež vhodné na konzumovanie medzi jedlami alebo v rámci hlavného jedla). Uspokojujú hlad a predstavujú dennú dávku vitamínu E, sú bohaté na vlákninu, vitamíny a minerály.
28 gramov mandlí (t. j. približne 23 mandlí) je zdrojom polovice odporúčanej dávky vitamínu E. Väčšina dospelých jedincov prijíma v strave približne polovicu tejto dávky; hrsť mandlí každý deň by teda doplnila ich deficit vitamínu E. Mandle sú súčasne aj dobrým zdrojom bielkovín, vlákniny, vápnika, horčíka, fosforu, riboflavínu, medi, železa, draslíka, zinku, folátov, a fytonutrientov.
Posledné štúdie dokazujú, že prídavok mandlí v strave nielen zvyšuje príjem výživných látok, ale urobí tak dokonca bez zbytočného prírastku na hmotnosti. Štúdia z roku 2004 dokázala, že ľudia, ktorí si do svojej stravy pridali denne 52 gramov mandlí, si tak zabezpečili vyšší príjem nenasýtených tukov, vlákniny, zeleninových proteínov, medi a horčíka, a zároveň významne znížili nasýtených tukov, živočíšnych bielkovín, sodíka, cholesterolu a cukru. Zmeny zaznamenané po pridaní mandlí do stravy sú veľmi významné spolu s diétnymi odporúčaniami na zníženie rizika kardiovaskulárnych a iných chronických chorôb, ako znižovanie príjmu nasýtených tukov.